torsdag 19. januar 2012

Skygge og refleksjonsbilder


Alle motivene til bildene er funnet på TV2 huset i Bergen, hvor jeg tilbringer mye av min fritid.
Bildene er tatt med en Iphone 4s, og er ikke bearbeidet på noen måte.  

Her er et skyggebilde av et tre. Det gule lyset syns jeg lager en fin atmosfære rundt treet 


Her kan dere se hvor jeg fant motivet til bildet over.
 Bildet er tatt gjennom et vindu, og frostingen på nederste del av glasset sprer lyset fra lampen utenfor, og lager et veldig mykt og fint lys. Lampen på parkeringsplassen utenfor vinduet peker rett mot veggen, og treet som vokser opp foran vinduet kaster en fin skygge på vinduet. 


Her er et refleksjonsbilde, hvor skjermen på en tapespiller reflekterer bildet fra veggen bak. 
Tapespilleren danner en naturlig ramme rundt refleksjonen.    


Her kan dere se hvor jeg fant motivet til refleksjonsbildet. 
Tapespilleren står inni et dataskap, og skjermen på tapespilleren fungerer som et speil når den er avslått. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar